Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vem äger bilden?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nekomy

Avslutat medlemskap
Jag var i stan och skulle fotografera lite ovanliga saker och stötte på en väggmålning från 1930 som en gång hade gjorts av en okänd konstnär på uppdrag av ett företag som inte längre finns kvar. Nuvarande fastighetssköraren har rustat upp målningen, men fastigheten ägs av en fastighetsförening.

Jag tog en bild på denna väggmålning och tyckte att bilden blev så bra att jag skulle kunna trycka upp denna som kort eller plansh. Men vem kan tänka sig äga bilden i detta fall? Föreningen är väll inte någon juridisk person i sig, företaget som beställde målningen finns inte kvar och det är okänt om konstnären ännu är vid livet eller vem han nu var.

Sänder med en detalj från målningen ifall någon känner igen stilen och på så sätt kan identifiera konstnären.

Bilagor

• the_lady.jpg
    the_lady.jpg
    47.8 KB · Visningar: 266
Nekomy skrev:
Jag var i stan och skulle fotografera lite ovanliga saker och stötte på en väggmålning från 1930 som en gång hade gjorts av en okänd konstnär på uppdrag av ett företag som inte längre finns kvar.

Sänder med en detalj från målningen ifall någon känner igen stilen och på så sätt kan identifiera konstnären.

Tala med BUS, det är organisationen som hanterar sådana frågor. Du hittar dem på http://www.bus.se

MVH/Stefan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar