Annons

Vel....

Produkter
(logga in för att koppla)

quarc

Aktiv medlem
Jag känner att ja vill ha ett andrahus nu till våren till min K10D och velar. Jag gav bort min DS till syrran för att jag inte behövde två hus då, samt att jag nog inte vill klara mig utan SR. Så jag velar...

Skall jag ta tillbaka *istDS från syrran och köpa en annan kamera till henne?
++PLUS++
Jättefin kamera som tar fina bilder
Inkörd av mig
Liten
--MINUS--
Annat gränssnitt
Ingen SR

skall jag köpa en K100D?
++PLUS++
Suverän sensor
Litet smidigt format
Vanliga batterier, perfekt för resor
--MINUS--
Annat gränssnitt

skall jag köpa en K10D till?
++PLUS++
Exakt likadan andrakamera som förstakamera (har retat mig på att ha olika tidigare).
Inga begränsningar, alla funktioner finns.
--MINUS--
Stor
Dyrare
Inte likea bra vid extremt lite ljus

skall jag vänta på K1D ?
++PLUS++
ingen aning
--MINUS--
När kommer den

skall jag vänta på K10Dm (Monochrome)
++PLUS++
10 MP lågbrusig gråskalesensor (ingen färgmatris)
--MINUS-
Den är inte påhittad ännu

Räknar inte med att någon skall komma upp med ett svar, jag ville bara dela med mig av mitt vel :) Kom gärna med tankar.

Tufft val det där och vad säger syrran om du tar tillbaka kameran från henne? Hmmm... :)

Men, du, gör inget nu. Vänta lite...
PMA mässan...
Det kan hända grejjer där. :)

Hälsar
R

Jo, några veckor till skall jag nog kunna hålla mig. Men allt som släpps där lär ju ändå inte vara tillgängligt förrän till hösten.

K100D för den är bra, liknar K10D, bra iso800(och är skarmig?), om du säljer den får du nog minsta värdeminskningen.

Varför inte köpa en K100D nu och invänta K1D:n tills den dyker upp och eventuellt sälja K100D:n då?

Jo jag har lutat åt en K100, men det är en stor nackdel med ett helt annat gränssnitt. PÅ analogsidan har jag en MZ5n och en MZ50. Väldigt irriterande när man var och fotade med båda samtidigt. Om det hade funnits en K10 med 6MP sensorn hade valet varit enkelt....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar