Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vattentålig kameraväska?

Produkter
(logga in för att koppla)

nivas

Aktiv medlem
Jag har sedan tidigare en Lowepro Nova 4 AW som är en kameraväska i lagom storlek för mina behov. Nu när kamerautrustningen börjar vara vädertätad (7D + L-gluggar) så har det blivit dags att fundera på väskan i sig. Jag fotar rätt mycket från små båtar. Alla som har åkt i en motorbåt vet att rätt som det är så flyter det omkring en mindre mängd vatten på botten av båten.
Jag letar därför efter en väska med tät botten så att utrustningen inte blir blöt om jag nu skulle råka ställa ner väskan i någon centimeter djupt vatten. Där ska den kunna stå i minst en timme. Regn är dock sällan ett problem. Storlek ungefär som Nova 4.
Finns det någon sådan produkt på marknaden?
 
en hård väska, typ pelicase, annars så är det väl typ lowepros drynågoting som är en ryggsäck
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.