Annons

Vattentätt för kompaktkamera från Kjell & Co

Produkter
(logga in för att koppla)

Pekka M

Aktiv medlem
Jag hittade den här i en katalog från Kjell & Co: http://www.kjell.com/?item=58000
Det är en nyhet och tycks än så länge vara beställningsvara överallt, men man vet ju aldrig... Kanske har någon på Fotosidan ändå hunnit testa? Vad tror ni annars? Är det bara skräp? Priset är ju inte mycket att orda om.
Jag har en gammal ixus 55 som kan få agera testobjekt (redan vattenskadad - bildskärmen funkar inte), men jag vill inte sabba vår nya ixus i onödan.

Skulle ju vilja säga att det här är intressant om det funkar bra. Känns bara som att det redan borde finnas något liknande redan hos konkurrenterna (biltema, clas ohlsson)
Ska jag vara ärlig kommenterar jag mest för att se svaren...

199SEK är ingen förmögenhet. Kan det vara värt för några kul undervattensbilder, om inte annat för att bara testa. Inget att fundera på tycker jag. Kan bli ett köp till semestern.

Jag tror att jag köper den (när den finns att få tag på) och testar först med gammelkameran. Naturligtvis följer jag upp tråden när jag har testat och utvärderat. Om någon annan hinner före, så varsågod... :)

Jag tror att jag köper den (när den finns att få tag på) och testar först med gammelkameran. Naturligtvis följer jag upp tråden när jag har testat och utvärderat. Om någon annan hinner före, så varsågod... :)

Kanske går att testa utan kamera först?

Kanske går att testa utan kamera först?

Detta var nog det smartaste svaret i denna tråd.

men jag har svårt att tro att en 199kronors lösning håller tätt till 10 meter, missförstå mig rätt, jag hoppas att den verkligen håller måttet men är skeptisk.

Testa utan kamera och läcker det in, släng skiten, läcker det INTE in stoppa in kameran och var nöjd med köpet

Bra tips att prova utan kamera först! :)
Jag har dock inga ambitioner att dyka ner till 10 meter, utan tänkte att det kan vara kul att fota ungarna vid strandkanten eller i plaskpoolen. För seriös dykning skulle jag nog inte heller satsa på den här lösningen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar