ANNONS
Annons

Vattentät väska, vart hittar man dom ?

Produkter
(logga in för att koppla)

mojoman

Medlem
Är på jakt efter en vattentät väska för kameran, men hittar inga som man är nöjd med. Har hittat några st men de rymmer ett helt arsenal av prylar det enda jag behöver ha med mig på fisketripper/fjällvandringarna är följande

kamerahus
kit objektivet
zoom objektiv
2 extra batterier
2 extra minnes kort

Så behöver inge större väska för dessa, speciellt med tanke på att det är Nikon 1 J1 kameran jag har. Helst en väska som går att stoppa ner i ryggsäcken. Men kravet är att den är heltvattentät, då den kan va med ute på stormande hav, forspaddling, ösregn, flytring....ja alla möjliga scenarion som kan uppstå vid fiske.

ryggsäck fungerar inte för jag har min fjällpackning eller fiske utrustning på ryggen. En väska som man kastar över axeln skulle fungera men hittar ingen vattentät. En hård case är uteslutet för den tar för mycke plats och är bökig att få ner i ryggan på fjällvandring, inget man vill bära i handen när man vandrar heller

För tillfället är en drysack det bästa alternativet

Billigare

Ett betydligt billigare och smidigare alternativ är fryspåsar och påsklämmor. Finns i olika storlekar och olika tjocklekar. Håller garanterat för en tur på några veckor sedan byter man till nya frächa påsar. Kostar inte många kronor. Har själv nyttjat på åtskilliga paddelturer (både längre och kortare (typ över helgen). Trots ibland dåligt väder och läckande lock över packluckorna (Med åtskilliga liter vatten i bagaget som följd) har jag aldrig fått en fuktig kamera. Ärligt talat tycker jag att detta billiga skydd är outstanding. En vanlig hyfsat bra fotoryggsäck eller axelväska och en rulle fryspåsar i storlek 3L eller 5 L + påsklämmor ger dig garanterat det skydd du behöver.

Jag brukar köra med en vattentät rullpåse till varje sak, det gör det både enklare att packa och säkrare eftersom du bara behöver ta upp en sak i taget och att alla sakerna ligger skyddade från skav.

Jag tror inte du vill bära en axelväska tillsammans med ryggsäck någon längre bit på vandring. Snedbelastningen och att de vill kana runt och dessutom sällan kommer överens med ryggsäcken är riktigt jobbig.

Tips!

Är på jakt efter en vattentät väska för kameran, men hittar inga som man är nöjd med. Har hittat några st men de rymmer ett helt arsenal av prylar det enda jag behöver ha med mig på fisketripper/fjällvandringarna är följande

kamerahus
kit objektivet
zoom objektiv
2 extra batterier
2 extra minnes kort

Så behöver inge större väska för dessa, speciellt med tanke på att det är Nikon 1 J1 kameran jag har. Helst en väska som går att stoppa ner i ryggsäcken. Men kravet är att den är heltvattentät, då den kan va med ute på stormande hav, forspaddling, ösregn, flytring....ja alla möjliga scenarion som kan uppstå vid fiske.

Hej!

Jag har haft liknande problem. Jag har provat använda vanliga drybag men det blir bökigt när man ska byta objektiv. Jag hittade Drybag för systemkamera (SS-10) på Addnature för 425 kr och den verkar passa mina behov. Jag köpte den i höstas så jag har inte hunnit testa den i fjällen. Jag har en 22 liter daypack som den inte går ner i så det blir till att skaffa en större sådan. Jag får plats med en D90, 70-300mm, 10-24mm och en 50mm, samt annat bös.

Här är en länk: http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=TY-03851

Mvh Sven

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar