Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vattenskadad kamera...

Produkter
(logga in för att koppla)

Tim_82

Avslutat medlemskap
har fått en Vattenskadad eos 300d som är vattenskadad. Kameran är helt död och jag har ingen laddare till den... om man har förbaskat tur kan det vara så att kameran kanske startar med ett batteri med ström i =/ men billigaste laddaren jag hittade kostar 600kr och så mycket pengar vill jag inte lägga ut på en chansning.
Kanske finns den någon schysst butik i uppsala området som skulle kunna hjälpa mig med att få ladda upp ett batteri en stund? tips är tacksamma!

Om den är död kanske man kan använda den som reservdelskamera till min 350d? nån del kanske passar =D

Kan inte komma på något annat är att du ska öppna alla luckor så att den torkar ordentligt.

I värsta fall så har det oxiderat i kameran, då får du lämna in den om du inte är händig.

(Det var en på fotosidan som stoppade in sin vattenskadade kamera i ugnen på 50 grader med luckan öppen har jag för mig, inget jag rekommenderar men det kan funka. Akta bara så att inte plasten smälter. :S )

Tvångstvättat den helt inuti eller bara stänkt lite på den för att retas?

Mobilen har jag torkat på ett vattenburet element flera gånger. 24h sen är den är den sugen igen!

var nog säkert ett par månader sedan kameran blev doppad så det ska nog vara torr nu.. bara det att jag inte har något batteri att provstarta den med =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar