Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vattenskadad Coolpix 5700

Produkter
(logga in för att koppla)

excell

Medlem
Nån som vet var man kan köpa reservdelar till en coolpix 5700? Lyckades tappa min i vattnet. Men som jag ser är det bara det kretskortet som sitter på bakstycket, det med meny-knappar etc (för er som vet hur en sån kamera ser ut, dvs de flersa på detta forum? :)) Som verkar vara vattenskadat. Händer inget när man knäpper på den, verkar lite konstigt för som jag ser det så borde inte det kretskortet påverka funktionen. Men va vet jag.. Så tips på var man kan köpa detta är välkommet. Har kollat på googel etc men inte lyckats hitta nått ställe, kanske inte ens går att köpa? Eller om nån vet var man kan lämna in en sån här på rep. för en vettig peng. Expert ville ha 1500:- för att titta på den. Tycker det är lite mycket..
 
excell skrev:
Expert ville ha 1500:- för att titta på den. Tycker det är lite mycket..

Vet inte vilken expertbutik du varit i där dom tar 1500kr för att skicka iväg en kamera, i dom flesta fall så kan du lämna in den på kostnadsförslag utan att betala någonting mer än frakten..vill du därefter inte godkänna kf på kameran för att det bli för dyrt så kan du välja mellan att låta dom skrota den o då är det oftast gratis..men vill du ha tillbaks den utan åtgärd kan en kostnad på mellan 300-500:- komma till för att dom undersökt den..hoppas detta var svar nog.

Mvh Christian
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.