Orfeous
Aktiv medlem
Hej, har tänkt att prova på att göra en sån där
bild på en vattendroppe som träffar en skål med vatten t.ex.
Hur går jag till väga och vilken utrustning behöver jag?
Har en Canon EOS 40D, 550EX blixt och ett kitobjektiv 18-55 utan is
Jag har också tillgång till stativ om det behövs.
Finns det nåt mer som behövs? Vilka inställningar ska jag labba med på denna bild?
Sen är jag sugen på att ta en snygg nattbild utomhus på en bro med bilar där jag vill fånga en bil med dess röda bakljus eller bromsljus som blir långa röda streck.
Vad behöver jag för utrustning här? Vilka inställningar lämpar sig för detta ändamål? Hur ska jag hitta en bra vy/vinkel? Vart och hur bör jag stå?
Jag har en netbook som jag kan använda som trådutlösare via usbkabel om man nu inte väljer timerinställningen på 10- eller 2sek.
bild på en vattendroppe som träffar en skål med vatten t.ex.
Hur går jag till väga och vilken utrustning behöver jag?
Har en Canon EOS 40D, 550EX blixt och ett kitobjektiv 18-55 utan is
Jag har också tillgång till stativ om det behövs.
Finns det nåt mer som behövs? Vilka inställningar ska jag labba med på denna bild?
Sen är jag sugen på att ta en snygg nattbild utomhus på en bro med bilar där jag vill fånga en bil med dess röda bakljus eller bromsljus som blir långa röda streck.
Vad behöver jag för utrustning här? Vilka inställningar lämpar sig för detta ändamål? Hur ska jag hitta en bra vy/vinkel? Vart och hur bör jag stå?
Jag har en netbook som jag kan använda som trådutlösare via usbkabel om man nu inte väljer timerinställningen på 10- eller 2sek.