Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vart tog jpg vägen ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Midnattsol

Medlem
När jag bearbetat en bild i elements 6.0 eller i CS4 går jag till arkiv och väljer spara som..då finns inte alternativet jpg med..var tog det vägen.
Jag har inte ändrat någon inställning.
 
Det första jag kommer att tänka på är att du kanske har 16 bitars färgrymd i bilden? I så fall har jag för mig att man inte kan spara i jpg utan att först göra om den till 8 bitar.

Någon annan kan säkert fylla i med mer matnyttig information, men jag tror att ovanstående kan vara en anledning.
 
Det första jag kommer att tänka på är att du kanske har 16 bitars färgrymd i bilden? I så fall har jag för mig att man inte kan spara i jpg utan att först göra om den till 8 bitar.

Någon annan kan säkert fylla i med mer matnyttig information, men jag tror att ovanstående kan vara en anledning.

Tack jag tor du löste mitt probelm på en gång..ska testa.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.