Annons

Vart skickar jg min diafilm?

Produkter
(logga in för att koppla)

Albin Wiklund

Aktiv medlem
När 2008 började närma sig sitt slut och jag insåg att jag inte tagit en enda analog bild blev jag lite orolig och satte i en diafilm. För några veckor sedan tog jag slut på den och la den i en förbetald fotopåse från fujifil med adressen "Fujicolor Sverige AB 84180 Ånge" ungefär en vecka senare kom påsen tillbaka med en gul lapp från posten "Åter avsändaren. Adressaten har flyttat giltig eftersändning saknas". Därefter kollade jag webadressen som var tryckt på påsen vilken ledde till en tämligen inaktuell sida. Varefter jag mejlade fujidirekt (som trots allt har fuji i namnet). Mejlet är efter ett par veckor ännu obesvarat. Eftersom jag tycker det vore oerhört tråkigt om jag inte får filmen framkallad vill jag ha tips på vart jag kan skicka den. Det skulle kännas bra om något med fuji i namnet fortfarande fungerar eftersom det är en förbetald fotopåse jag har.

Albin, Din framkallnings påse måste vara ganska gammal, labbet i Ånge har varit nerlagt sedan några år.
Tar en del dia och jag hade tidigare likadana påsar som Du har, de fungerade ett tag efter nedläggningen i Ånge, tror Fuji sände dem någon annanstans.
Numera köper jag påsar på Scandinavian Photo: "Proffs E6 Q-Mailer" som går till Scandinavian Photo AB, Proffskopia Box 123 S-551 13 Jönköping, och det fungerade för ett litet tag sedan, dom kanske tar Din påse med film.
/Sten-Åke

Kör också med Crimson. I alla fall sedan en lokal butik drullade bort flera rullar mellanformatsdia :-(

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar