Annons

Vart ska jag börja?

Produkter
(logga in för att koppla)

Oscarj

Aktiv medlem
Jag kan börja med att berätta hur läget är för mig. Just nu så är det så att jag inte vet vad jag vill jobba med än, men fotograf-jobb hade varit kanon, jag kan inte tänka mig att jobba med något annat.

Jag fotar rätt mycket på min fritid, och ibland så får jag ett fotouppdrag av en "kompis kompis", som man får en liten slant för. Men jag känner det att det är svårt att hitta jobb. Den staden jag bor i (Kristianstad) är väldigt liten. Har kollat runt lite bland de olika trådarna och läst att man skall "ragga" fotouppdrag. Då undrar jag, var gör man det? Ska man ringa runt till olika företag eller hur bär man sig åt?

Sen undrar jag om vilken sorts fotografering som är bäst att börja med, eller ska man ta de jobb man får? (Om du vill så kan du ha överseende över mina foton här på sidan om du vill svara på den här punkten).

Hur hade du gjort om du varit i mitt läge, hade du försökt söka till någon fotoskola eller till som fotoassistent eller försökt sköta ett eget företag?

Jag söker gärna svar. Det kanske har varit ett svar på nån av mina frågor här i trådarna, men jag hittade inget när jag letade. Jag tror att det är fler som är i samma sits som mig. Är verkligen tacksam för svar, och finns det redan svar på mina frågor i nån tråd så posta gärna länken här.
Mvh Oscar.

Hej Oscar.
Tycker valet är mycket enkelt. Sök till en fotoskola. Genom utbildning får du lära dig mycket av din lärare,gästfotografer och samtidigt hastar du inte iväg med vad det är du egentligen vill fotografera. Är "bara" en som tar bilder men förstår samtidigt att det är en relativt tuff branch att slå sig in i. Kontakter är bra och det får du genom skolan,gemensamma och kanske egna utställningar osv, Mitt råd: Fotoskola
MVH Thomas

solvargen skrev:
Hej Oscar.
Tycker valet är mycket enkelt. Sök till en fotoskola. Genom utbildning får du lära dig mycket av din lärare,gästfotografer och samtidigt hastar du inte iväg med vad det är du egentligen vill fotografera. Är "bara" en som tar bilder men förstår samtidigt att det är en relativt tuff branch att slå sig in i. Kontakter är bra och det får du genom skolan,gemensamma och kanske egna utställningar osv, Mitt råd: Fotoskola
MVH Thomas

Tack för din hjälp Thomas. Fotoskola låter ju faktiskt som ett bra sätt att gå ett steg vidare. Jag ska genast kolla upp de olika skolorna i närheten.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar