Annons

Vart laddar ni upp era bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Vollez

Medlem
Skulle vilja få upp mina bilder med full kvalite gratis på nätet nånstans. Gärna så folk kan få tillgång till dom och även ha privata.

Vad använder ni?
 
Jag använder deviantart.com
kan dock inte gömma bilder för andra användare men sidan är helt gratis och utan gränser för antal filer eller storlek
 
Jag hyr en server som jag laddar upp bilderna på. Sen så får andra åtkomst till dom via min hemsida. Ska snart sätta upp en egen server här hemma med 10/10 lina så jag slipper hyra in mej.
Det är det absolut billigaste sättet att få upp bilderna på internet. Det enda som kostar egentligen är inköp av en dator (går att få för några hundra) och bredbandslinan.
Att då upp dom i full kvalitet gratis är nog omlöjligt. Säg att varje bild kanske drar 5 mb och du har 1000 bilder som du ska ha upp på nätet, då blir det 5 gb och det är ju inte direkt gratis...
När jag vill lägga upp bilder som bara t.ex. släkten ska kunna se så lägger jag dom på en lösenordskyddad sida och ger lösenordet till dom. Man kan visserligen ha ett log-in system och ge alla olika rättigheter. Fast det kanske är lite föör jobbigt.
 
Andreas Carlsson: det är inte alls omöjligt som jag skrev har deviantart ingen gräns på sina konton du kan mycket väl lägga upp 5gb bilder, men alla kan se dom det är enda haken och utan betalt konto får du en liten reklam ruta när DU surfar betalda användare som är på din sida får inte upp reklamen dock alla oregistrerade och obetalda registrerade ser den...
se på ex min sida
(obs alla adresser blir som denna dvs väljer man ex Vollez som namn får du en Vollez.deviantart.com adress)

http://funnyboy.deviantart.com

dessutom är det inga jobbiga gränser som på denna sida att ex 4bilder om dagen max 250kb i storleken..
utan du kan ladda upp 200bilder en dag på 10mb var om du vill..
 
Följdfråga: om jag vill ladda upp exempelvis en powerpointpresentation - för att andra ska kunna ladda hem den - var kan jag få utrymme (helst gratis) för detta?

Jag behöver ca 20mb utrymme.

/Thomas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.