Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vart köper man tyg bakrunder???

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotograf121

Aktiv medlem
Hej

Har nu uppdrag där jag ska fota ett bröllop och nu måste jag köpa en tyg bakgrund. Eftersom jag har upphängare och allt så vill jag inte lasolites bakgrunder med ramen utan vill ha ett enkelt tyg men det ska varigera i färgen så som lasolite har på sina bakgrunder.

Tipps på vart man kan köpa både i sverige och utomlands det är att bröllopet är på alla hjärtans dag. (14 feb)
Lite sent ute pga fick jobbet igår och de bakgrunder jag har inte passar.

MVh
John

121an skrev:
Hej

Har nu uppdrag där jag ska fota ett bröllop och nu måste jag köpa en tyg bakgrund. Eftersom jag har upphängare och allt så vill jag inte lasolites bakgrunder med ramen utan vill ha ett enkelt tyg men det ska varigera i färgen så som lasolite har på sina bakgrunder.

Tipps på vart man kan köpa både i sverige och utomlands det är att bröllopet är på alla hjärtans dag. (14 feb)
Lite sent ute pga fick jobbet igår och de bakgrunder jag har inte passar.

MVh
John

Jag har ett svart bakgrundstyg, väldigt enkelt, väldigt billigt. JYSK heter butiken... 1,5x10 meter... klippt i två delar och ihop sytt igen... resultatet blev 3x5 meter bakgrundstyg... Perfekt =)

Mvh Johan F

---Speciella foto-studio-bakgrunder är snooordyra saker men kan vara en bra investering om man fotar mycket och väljer en genom tiderna gångbar färgton,,

--Håller med om Jysk eller varför inte Ålens,,
Mvh Niclas.

Ps, Själv så köper jag billigt tyg som jag senar också brukar måla på för olika effekter! Mycket kan man göra nästan gratis!

Det blir härifrån
Aifo

kostar 2800:- men är jäkligt snygg och välldigt bra kvalite. Vill ha det då det kommer användas mycket och den kommer betala sig själv om man säger så när man prioriterar kvalite

121an skrev:

"den kommer betala sig själv om man säger så när man prioriterar kvalite [/B]
"

---Ja, men ofta behöver en flitig fotograf mer än en eller tre bakgrunder. Att köpa en "riktig fotobakgrund" är klart det bästa i längden men man mfår inte glömma att dem hemmagjorda bakgrunder ger fotografen möjligheter att anpassa den till situationen och att dessa inte finns att köpa ens för den dyraste slant,,
Låt oss säga att en blandning är och förblir det bästa alternative(t)n./Mvh Niclas.

Niclasfoto skrev:
"

---Ja, men ofta behöver en flitig fotograf mer än en eller tre bakgrunder. Att köpa en "riktig fotobakgrund" är klart det bästa i längden men man mfår inte glömma att dem hemmagjorda bakgrunder ger fotografen möjligheter att anpassa den till situationen och att dessa inte finns att köpa ens för den dyraste slant,,
Låt oss säga att en blandning är och förblir det bästa alternative(t)n./Mvh Niclas.

Helt klart.
Nu blir det denna som passar välldigt bra till tex bröllops bilder.

121an skrev:
Det blir härifrån
Aifo

---Ser ut å vara bra kvalitet på dessa, tack för tipset, tar med mig det vidare!
---Om jag också får tipsa lite så--om man funderar på att göra egna bakgrunder så är oftas att dessa är gjorda i ett för tunnt och lätt tyg. Försök att hitta ett grövre tyg med lite tyngd/häng i + att det inte bör kunna genombelysas, om man inte gör det som en effekt såklart---(har ni testat det föresten??= sätta en lampa/blixt bakom bakgrunden som då ändrar färgton, ofta fär mer liv samt att den ofta ger håret en fin konturskärpa på samma gång mm....)/Niclas.

Det finns en tjej i Skellefteå som är fotograf. Hon tar mycket fina bröllopsbilder och de flesta ute i naturen. Kanske det vore nåt??

Bakgrunder

Hej

Jag startade med ett vägg/tak fäste med tre hållare och kedja samt 3 olika färger av pappersbakgrunder totalt ca 4000:- hos hama eller Tura Nord som dom också heter.

//Robban

Anledningen till just tyg bakgrund beror på att jag har redan tre bakgrunder och nu behöver jag en som passar till lite allt möjligt och jag har sett denna tyb bakgrund och den är skit snygg. så det är därför jag har valt den.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar