Annons

Vart får man tag på gigantiska filmposters/tavlor

Produkter
(logga in för att koppla)

Boniac

Aktiv medlem
Hej,

jag såg nyss på filmen Death Proof (Quentin Tarantino) och i en av scenenerna fann jag ett fantastiskt foto på Brigitte Bardot (se bifogad bild) och jag undrar lite över sådan dessa typer av gigantiska "posters" (2 m x 3,5 m). Är lite osäker på ifall detta är rätt forum, men hänvisa mig gärna ifall jag har skrivit i fel forum.

- Vart kan man få tag på sådana utskrifter?
- Är det någon som känner igen fotot? Kan man köpa till sig rättigheterna för fotot för exempelvis en utskrift?
- Känner ni till något "tryckeri" eller liknande som fixar sådana här tavlor?

ursäktar mig ifall frågorna blev lite flummigt ställda. Väl mött

Bilagor

• death-proof-022.jpg
    death-proof-022.jpg
    47.3 KB · Visningar: 914
Kolla på "skyltar" på Gula sidorna där du bor. Många skyltmakare har skaffat storformatprintrar som klarar detta.

Boniac skrev:
Hej,

jag såg nyss på filmen Death Proof (Quentin Tarantino) och i en av scenenerna fann jag ett fantastiskt foto på Brigitte Bardot (se bifogad bild) och jag undrar lite över sådan dessa typer av gigantiska "posters" (2 m x 3,5 m). Är lite osäker på ifall detta är rätt forum, men hänvisa mig gärna ifall jag har skrivit i fel forum.

- Vart kan man få tag på sådana utskrifter?
- Är det någon som känner igen fotot? Kan man köpa till sig rättigheterna för fotot för exempelvis en utskrift?
- Känner ni till något "tryckeri" eller liknande som fixar sådana här tavlor?

ursäktar mig ifall frågorna blev lite flummigt ställda. Väl mött
Kolla in allposters.com. Det inte dom har är nog inte värt att ha :) Men om dom har såå stora bilder vet jag inte. Tänkte mer på motivet.

Lite off men ändå intressant...

Bra stora jpeg-bilder på skådisar från gamla filmer finns på adressen;

http://www.doctormacro.info/index.html

Kanske kan du ladda ner vad du behöver och göra en själv... fast då finns det ju något som heter upphovsrätt åxå...

Bilderna på sajten är mycket bra, de är stora i storlek och riktigt snyggt 'photshopade' utan smuts och artefakter.

Det enda man kan ha invändning emot är att sidan laddar oerhört långsamt.

ANNONS