Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vart att uppgradera fran 400D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ohag

Medlem
Hej,
Jag har en 400D och funderar pa om jag borde uppgradera.
Att filma med kameran har jag inte ens tankt pa eftersom min nuvarande inte kan det.. Sa det vetifan om jag bryr mig om...
Sa fragan ar val egentligen om det ar vart att uppgradera i fraga om bildkvalitet?

Sen vad det ska uppgraderas till isf ar en annan fraga.. 600D, 650D, 60D eller "70D".

Jag fotar inget speciellt utan allt mojligt. Inne-ute. Landskap-portratt, stillastande-rorligt. Allt for privat bruk.
 
Om du är nöjd med 400 så är det väl främst kvaliteten på högre iso och lite mer beskärningsmån som du vinner på att byta. Vill du ha bättre och snabbare AF så är det väl 650 el.60d som gäller. Har själv 40d och har ingen orsak att byta än.
 
Hej,
Jag har en 400D och funderar pa om jag borde uppgradera.

Om du inte är mer sugen än så så strunta i att "uppgradera". :)

Faktum är att Canons sensorer inte utvecklats enormt mycket sedan 400D.

Nu vet jag inte vad du har för objektiv men sannolikt har du mer att vinna på att investera där än i huset.
 
Haha, kanske ska tillägga att anledningen till att jag frågar är för att tjejen vill börja fota också (och är betydligt mindre prylgalen än jag). Och då tänkte jag såklart om jag skulle passa på att skaffa nytt och ge henne min! :) eller så köper vi nåt billigt begagnat till henne..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.