ANNONS
Annons

Varning för cash-back-erbjudande!

Produkter
(logga in för att koppla)

Christer E

Ny medlem
Se upp med cash-back-erbjudande från leverantörer! Ofta är reglerna för att få den utlovade cash-backen så krångliga och förenade med så mycket arbete att villkoren är svåra att uppfylla. Själv hade jag siktat in mej på en Pentax K-7 men tyckte att den låg för högt i pris ca 12000:-. Före årsskiftet hade Pentax en kampanj som utlovade 1000:- i cash-back. Eftersom jag skulle göra en långresa till Nya Zeeland och behövde ett ytterligare kamerahus, så köpte jag kameran från Cyberphoto (som inte har med kampanjen att göra). På internet fanns Pentax snåriga regler för att få rabatten och dessa följde jag pedantiskt. Bl. a. skulle faktura och serienummer bifogas, när jag sände in "ansökan" till Pentax. På resa fick jag läsa mail från Pentax, som meddelade att ansökan inte var rätt ifylld, till min stora förvåning. Då återstod bara några dagar innan "deadline" och på resa hade jag ingen möjlighet att ta tag i det hela. Men ett mail till Pentax skickade jag, men det besvarades inte...

Regler och villkor för att få cash-back verkar utformade för att kunden INTE skall få några pengar tillbaka! Så, se upp!

/Christer Engstrand
PS: Pentax K-/ är en mycket bra systemkamera, mina foto från NZ var toppen! Men leverantören är jag förb-d på. Och nu kostar kamerahuset under 10000:- /DS

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar