Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varning för bibliotek

Produkter
(logga in för att koppla)

Staffan

Aktiv medlem
Aros FK har nu sin höstsalong på Västerås Stadsbibliotek. Jag gjorde i ordning fyra fina bilder i glasade ramar för att efter utställningen ha dom i stugan. Bilderna blev stulna. Antagligen på dagtid av någon besökare. På biblioteket sa man att detta inträffat tidigare just vad gäller fotografier. Svårt för mig att förstå eftersom jag upplever bilder som något personligt. Ramarna var inte dyra, men det var hyfsat snyggt arrangerat, så kanske lockade något grumligt ekonomiskt hopp hos förövaren.

Alltså :

Varning för bibliotek !!

Detta händer tyvärr inte bara på bibliotek. Jag råkade ut för att få två ynka 13x18kopior stulna på ett stort företag i Karlstad. Ett företag som många besöker. Bilderna fanns där i jättehäftiga pappersramar som jag för många år sedan inhandlade på Galne Gunnar (medan den butiken fortfarande fanns.) Ramarna hade kostat mig hela 3:-/st på den tiden ;-)

Trist är det väl iaf att inte folk håller fingrarna i styr, men samtidigt blir man ju nästan lite hedrad av att nån såååå gärna vill ha bilderna. De som stals för mig var bilden ..X.. och Klassisk.

X är en mycket bra bild. Det som förbryllar mig lite är frågan varför. Man är en okänd fotograf med begränsat konstnärlig uttrycksfullhet. Borde inte locka psykopater! Inte heller konstälskare. Om man är bildintresserad, stjäl man bilder? Känns inte som om en sensitiv person skulle göra något sådant. Jag tror på en kleptoman.

Re: stulet

walter-g skrev:
Flytta till Norrland,här stjäl man bara snöskotrar!
Jag är nästan beredd att tro dig. Det tog år efter hemflyttandet till Värmland innan jag lärde mig låsa dörrar igen. Under 7 år där blev man faktiskt aldrig bestulen ens om man var rejält vårdslös..

Staffan. Visst tror jag också det handdlar om kleptomaner. Mina var ju små, men jag antar att dina var större och blev en större utmaning.

Träffade nån på en skidresa som faktiskt gått ut från ett stort uteställe med en 100x70 på Marilyn Monroe under armen (förbi garderob och vakter). Han ville mest bara testa om det gick sa han..

Jag ska göra en bildserie till nästa år med temat STÖLD, inkluderande en bild på min tomma yta - bara spikar och en namnskylt. Kompletterat med några ur vardagen - cyklar, bilar, skatteskrapor, kapitalister och liknande.

Visst, norrland är fint, men det krävs mer för att flytta - men det är klart, säger du vargtass så kommer jag!

Du får skynda dig på då, skatteskrapan är inte skatteskrapa efter sista januari. Då blir det studentskrapa istället. :D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar