Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Variabelt ND-filter

Produkter
(logga in för att koppla)

Arell

Aktiv medlem
Hej! Jag har köpt en ny vidvinkelzoom, Nikkor Z 14-30, och behöver därför ett nytt ND-filter Ø82mm. Håller variabla ND-filter samma kvalitet som fasta? Eller får man kompromissa med kvaliteten? Det finns ett Benro som är 3-10,5 steg. Inte billigt, men praktiskt. Någon som har erfarenhet av det?
 
Hej! Jag har köpt en ny vidvinkelzoom, Nikkor Z 14-30, och behöver därför ett nytt ND-filter Ø82mm. Håller variabla ND-filter samma kvalitet som fasta? Eller får man kompromissa med kvaliteten? Det finns ett Benro som är 3-10,5 steg. Inte billigt, men praktiskt. Någon som har erfarenhet av det?
Nej ingen erfarenhet av den. Jag köpte denna och är otroligt nöjd. Mycket filter för pengarna. Finns visst även som 5-9 steg.
 
Jag har 4 olika variabla ND-filter och det som länkades ovanför nisi och ett cokin är bra. Sen har jag två från eBay ett fotga och ett noname och skulle säga att skillnaden är stor. Ser extremt kasst ut på dessa
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.