Annons

Varfør inget eget før kompaktkameror?

Produkter
(logga in för att koppla)

Chewbacca

Aktiv medlem
Ja varfør inte?
Det kanske finns fler kompaktkameror æn systemare tillochmed.

Det borde finnas før att locka de som endast vill ha en kompakt utan att behøva kryssa igenom alla olika forum som tex tillverkarforumen och dessutom veta vad man letar efter.

Ett eget "stælle" før dessa kameror, såvæl analoga som digitala tror jag skulle vara mycket uppskattat hos många som inte ær "fotonørdar".

Jag tror æven att det skulle vara ett bra argument før att locka fler till sidan. Att kika runt på pricerunner o dyl ger inte samma info som ett forum som væger førdelar mot nackdelar osv.

Det ær ju mycket møjligt att de faktiskt blir mer fotointresserade och det ær ju bra før oss alla.

Det kanske inte finns några avgörande skillnader mellan "kompaktintresse" eller "systemintresse".

Skillnader i pris och även prestanda slätas ut mer och mer. Systemkameror blir mer tillgängliga för konsumenterna och kompaktkamerorna kan vara riktigt avancerade och leverera kvalitativa bilder.

Många fotointresserade tror jag har ett brett intresse. Sökfunktionerna i gallerierna och forumtrådarna gör också att man ganska lätt kan hitta just det man är intresserad av.

Jag kan tänka mig att om tillräckligt många anmäler ett intresse för någon slags pool, intressegrupp eller liknande som inriktar sig enbart på kompakter så är förmodligen redaktionen lyhörd.

I grunden är det väl också så att de som är bildintresserad egentligen inte bryr sig om med vilken kamera en bra bild är tagen.

Helt sant.
Jag tænkte mer på de som inte ær så intresserade av annat æn att kunna læsa om just kompaktkameror och hitta information på ett specifikt samlingstælle hær på sidan.

Jag sjælv tex ær inte insatt alls om kompaktkameror och læser lite sløtt bara om de som finns med i de tidningar jag læser. Nu ær ju inte jag representativ nødændigtvis, antagligen inte.

Men bland kameror under 10000 finns den størsta delen under 5000, och det ær kompaktkameror. Ett stort utbud.

Om man frågar i tex køpråd om vikla bra kompaktkameror som ær bra tror jag att man får færre svar æn om samma fråga stælls rørande system.

OK.

Bl.a. så har Cyberphoto utförliga tester och köpråd på kameror. Ofta fullt tillräckligt för många när de ska välja kamera.

Om det ska till en sådan "avdelning" på siten så krävs det nog, först och främst, att en eldsjäl eller värd kliver fram och åtar sig att göra grovjobbet.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto