Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför laddas inte batteriet?

Produkter
(logga in för att koppla)
Köpte en helt ny Canon D5MIII igår, batteriet har stått i laddaren 16 timmar, det blinkar orange fortfarande, men åtminstone i takten som att det är 75% laddat. När jag nu sätter i det i kameran - inget livstecken. Vad är felet?

Det ska ta ca. 2,5 timmar att ladda ett helt tomt batteri.
Förmodligen är ditt batteri defekt.
(Prova att sätta det i laddaren igen, det kan ha suttit fel i laddaren första gången.)
sida 28 i boken.

Osannolikt, men testa i ett annat vägguttag. O skulle det visa sig att vägguttaget inte hÅller korrekt spänning så ringer du en elektriker DIREKT.

Tack för era svar...

Jag tror inte att batteriet suttit fel, det är originalladdaren och finns inte så mkt alternativa sätt att sätta i det på. Har provat i andra uttag, laddaren blinkar på samma sätt (tre blinkningar/sek orange).

Så frustrerande eftersom jag hade tänkt använda kameran idag! Men ändå, värmer att så många gör försök att hjälpa till på lördagmorgonen.

Har du köpt det i butik?
I så fall kan du säkert få hämta ett begagnat lr nytt som de har laddat.
Du kan fota under dagen
Så reder man ut i efterhand hur det skall hanteras.

Återigen - tack!

Jag provade med min Jopio multiladdare och det funkar, så det är något knas med originalladdaren. Tack för tips fr Canon support, jag ska testa nån gång till.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar