Annons

Varför förs inte mina raw-filer över?

Produkter
(logga in för att koppla)

anpahl

Aktiv medlem
Har en Nikon D7000 och jag har nu en fråga. Jag har troligtvis missat något väldigt enkelt, men jag har två minneskort varav det ena minneskortet sparar i Jpeg och det andra i raw. När jag för över mina filer till datorn får jag inte med raw-filerna. Vad är det jag har missat?

För du över bilderna via ViewNX 2? Isåfall måste du välja vilket fack i kameran du vill föra över bilder ifrån tror jag, I transfer under fliken source kan du trycka på search for och välja din kamera och sedan fack 1 eller fack 2. Välj först ena och sedan det andra.

Det kanske går att ställa in någonstans att du ska automatiskt överföra från båda facken i ett svep, har inte kikat på detta själv, än.

Har en Nikon D7000 och jag har nu en fråga. Jag har troligtvis missat något väldigt enkelt, men jag har två minneskort varav det ena minneskortet sparar i Jpeg och det andra i raw. När jag för över mina filer till datorn får jag inte med raw-filerna. Vad är det jag har missat?

Annars kan du använda kamerans minneskort som "enheter" i Datorn (Den här datorn). Den vägen kan man också överföra bilder/filer från minneskort(en) till en specifik mapp på datorn.

Men som ovanstående skribent sa, kolla i ViewNX > Transfer > Alternativ (flik högst upp), vad du hittar för inställningsmöjligheter gällande dubbla minneskort. Får du upp två enheter så är det bara att välja först det ena och sedan det andra.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto