Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför? - fågelmatning

Produkter
(logga in för att koppla)

ozki

Aktiv medlem
Någon som kan förklara dett fenomenet för mig:
Jag såg alla finfina bilder på siskor här på fotosidan. Då blev jag inspererad och lade ut mat. Jag visste dock att nårra siskor skulle jag inte få men förra året hade jag iallafall 20 gulsparvar och 5-10 bergfinkar. (+ de "vanliga") Men när jag lagt ut maten och väntat ett par dagar hittar jag inga gulsparvar eller bergfinkar. Men konstigt nog hittar jag 20 gråsiskor och 5-10 grönsiskor. Ingen av dessa hade jag någonsin (vad jag minns) haft i trädgården. Någon som vet hur detta gick till? Jag är lite förvirrad. hehe
MVH oskar

Hej...

Den här vintern har det varit ovanligt mycket gråsiskor i hela landet. Jag själv har haft ett hundratal vid min fågelmatning.
Dom kommer i huvudsak österifrån, förmodligen hittar dom mer mat hos oss i vinter.
Vissa år så ser man dom inte alls, andra år så kommer dom invasionsartat.

Mvh, Ingemar...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar