Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför är Nikon D3X fortfarande bäst (dyrast) ??

Produkter
(logga in för att koppla)
Kolla här

Hejsan!

Nikon D3X har ju några år på nacken vid det här laget medan Nikon D4S är relativt ny på marknaden!

Vad är det som skiljer dessa kameror åt eftersom D3X fortfarande är den dyraste Nikonkameran trots mer ålderdom på nacken än D4S?

( Avser nypris hos t.ex. Scandinavian Photo,
Länk: http://www.scandinavianphoto.se/kat...#category=9297089&sortby=price&sortorder=desc )

MVH at1981 !!

http://www.cyberphoto.se/foto-video/jamfor-systemkameror?tekniska_artnr[1]=nid4s&tekniska_artnr[2]=nid3X&num_of_articles=2&comparepage=yes

Där kan du se vad som skiljer!

Den är nog mest dyrast. D800/E och nu nya D810 har tagit över dess roll när det gäller god bildkvalitet. Kan man för övrigt fortfarande köpa den. Låter mest som något som blivit kvar i prislistan.

Den är nog mest dyrast. D800/E och nu nya D810 har tagit över dess roll när det gäller god bildkvalitet. Kan man för övrigt fortfarande köpa den. Låter mest som något som blivit kvar i prislistan.

Jag är benägen att hålla med. Den är antagligen dyrast för att den är dyrast att tillverka, inte för att den är bäst. Det enda område där den är bättre än D4s och D810 är batteritiden. När det gäller allt annat har den blivit omsprungen.

Jag är benägen att hålla med. Den är antagligen dyrast för att den är dyrast att tillverka, inte för att den är bäst. Det enda område där den är bättre än D4s och D810 är batteritiden. När det gäller allt annat har den blivit omsprungen.

det är en gammal modell nu o jag blev förvånad att Nikon valde att stoppa i sensorn med 36 milj o D800 o inte i toppmodellen. Dom hade lika gärna kunnat valt att sätt 24 milj sensorn i D800 o köra en D4X med 36 i stället. Jag är helnöjd att dom valde att maxa D800 med 36milj eftersom jag gillar mindre kameror jag hade visserligen D3x men kommer inte köpa fler tegelstenar.

Men D3x är fortfarande bra den har fina filer som är kompetenta till det mesta även idag men det händer mycket på 3 år på utvecklingssidan speciellt på högre iso däremot på lägre är det betydligt svårare att se skillnad.

finns fler produkter som blivit kvar i det officiella sortimentet F6 tävlar jag på att den säljer så himla bra...
menade de allvar med modellen borde ju F7 komma med uppgraderade AF system och ev ergonomi så den mer liknar D4s...
Även att D300s tillhör sortimentet är minst lika förvånande tror inte de säljer några alls nya numera...
Så D3x har sällskap som damsamlare bland produkterna i Nikons lista på 'aktuella' modeller.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar