Henrik A
Aktiv medlem
Jag har nyligt upptäckt Fotosidan och vill börja med att berömma er för det mycket trevliga diskussionsforumet. Tyvärr dröjde det inte lång stund innan jag märkte att något störde min läsning, nämligen att fotosidan är så smal! Med smal menar jag att sidorna av någon outgrundlig anledning är anpassade för skärmupplösningen 640x480 pixlar (år 2003!). Min egen skärm har upplösningen 1280x1024 och exakt halva skärmen är outnyttjad. Det outnyttjade utrymmet i sig gör inget, men betydligt värre är att till exempel listan över diskussionsämnen i forumet blir extremt svår att läsa när ämnesrubrikerna bryts på två eller ibland ännu flera rader.
Vad visar er statistik över Fotosidans besökare? Den kan inte vara många promille av era besökare som idag har skärmupplösningen 640x480? Jämför till exempel med andra stora svenska sajter (tex morgontidningarna). Idag är väl snarare 1024x768 den vanligaste skärmupplösningen?
När jag sökte i forumet såg jag att en liknande diskussion var uppe för en tid sedan men jag kunde inte se att någon representant för Fotosidan svarade. Vad är anledningen?
Mvh Henrik
Vad visar er statistik över Fotosidans besökare? Den kan inte vara många promille av era besökare som idag har skärmupplösningen 640x480? Jämför till exempel med andra stora svenska sajter (tex morgontidningarna). Idag är väl snarare 1024x768 den vanligaste skärmupplösningen?
När jag sökte i forumet såg jag att en liknande diskussion var uppe för en tid sedan men jag kunde inte se att någon representant för Fotosidan svarade. Vad är anledningen?
Mvh Henrik