Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var ska jag köpa kameran?

Produkter
(logga in för att koppla)

lambisoft

Medlem
Nu har vi efter många turer och ett saligt velande bestämt oss för en Nikon D80. Frågan är nu var vi kan hitta ett schysst kit för rimliga pengar. Tänkte oss cirka 6000kr men då vill vi ju ha så mycket som möjligt för pengarna. Kan ni rekommendera några olika kit och berätta var jag hittar dem (eller är det inte tillåtet men sådan "reklam" i detta forum)

om gränsen är 6000 så är det bara ett kit som gäller och det är med 18-55 3.5-5.6 vr sedan var du ska köpa finns det många möjligheter men
en av dom mest omtyckta affärerna är www.cyberphoto.se dom brukar inte vara billigast men dom har ok priser och en mycket bra kundservice om du skulle få problem med kameran och snabba leveranser.för ca 1000 kr mer så får ett kitt med 18-108 vr och om du lägger på ca 2000 så kan du köpa med 18-70 eller med 18-135 istället och kvaliten på objektiven har att göra med priset så 18-70 och 18-135 är bättre objektiv än dom andra utan att dom är dåliga.

Nu har vi efter många turer och ett saligt velande bestämt oss för en Nikon D80. Frågan är nu var vi kan hitta ett schysst kit för rimliga pengar. Tänkte oss cirka 6000kr men då vill vi ju ha så mycket som möjligt för pengarna. Kan ni rekommendera några olika kit och berätta var jag hittar dem (eller är det inte tillåtet men sådan "reklam" i detta forum)

Brukar inte vara några problem med att rekommendera olika butiker.

Personligen går jag inte efter bästa pris, utan efter service och "bra" företag. Är det något som skiter sig vet man att man inte blir nekad hjälp/byte/retur.

pricerunner.se kan du söka på om du vill hitta bästa priserna.
Annars vill jag rekommendera cyberphoto, som alltid har bra service och snabba leveranser.

Vet inte riktigt ifall jag kan hålla med dig om att 18-135 är bättre än 18-105. Med tanke på att 18-105 verkar vara uppföljaren på 18-135 eftersom att de har liknande egenskaper vad det gäller omfång och ljusstyrka. Och jag tror inte Nikon precis skulle göra en släppa en ny glugg som är sämre än föregångaren :)

Men tycker att du borde kika på d80 hus med Tamrons 17-50 2,8 vilket borde hamna runt 8000 men det är helt klart värt det priset med tanke på att 17-50 är i klass med Nikons motsvarighet som kostar 2 gånger så mycket(beg) men den har tyvärr inte bildstabilisering (dock inte livsviktigt). Och om det är för dyrt titta på d80 med 18-105 vr som borde gå på runt 7000

Köpte en D80 18-135 På Ritz i Fort Lauderdale i September.
Endast Engelsk manual, men det funkar.
Förövrigt nöjd änsålänge.

Stefan

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto