Annons

Var ska jag hitta....?..:=(

Produkter
(logga in för att koppla)

Samuel Johannesson

Avslutat medlemskap
(kan vara ett gränsfall för detta forum)

Var ska jag hitta någon som vill bli av med sin Minolta Dual II eller likande?

Någon som har förslag på annonsforum eller rent av på firmor som för beg film/dia-scannrar?

Har försökt några gånger här men utan minsta resultat...någon som har erfarenhet?

Cyberphoto hittade jag denna:

---
Scanner: Minolta Dimage Scan Dual II Bruksanvisning, manual på CD, FotoStation, USB kabel och kan skicka med Adobe Photoshop 5.0 Vid intresse skickar jag gärna över bilder jag scannat.
---
Klicka på Cyberbörsen och sök på Dual.
Lycka till!

Scan Dual 2 kostar nu 2695 kr hos Cyberphoto. Jag tror det är snudd på omöjligt att hitta en begagnad som är tillräckligt mycket billigare än så för att motivera risktagandet med slitage och utebliven/förkortad garanti.

Även om ett nuvarande marknadspris på 2700 kr naturligtvis borde innebära att begagnatpriset på en rationell marknad borde halka en bra bit under 2000 kr så tror jag inte det funkar så. De flesta ser ju till det pris de själva betalade när de skall sälja prylar och baserar sitt utpris på det.

Jodå.. Jag har en men precis som Jim säger så står man där med en 7 månader gammal scanner som man betalt 4700:- för och om man nu (som jag) funderar på att byta upp sig, så vill man ju ändå ha en viss summa pengar och det känns trist att skiljas med runt 60% förlust på 6 månader,

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar