ANNONS
Annons

Var ska jag framkalla?

Produkter
(logga in för att koppla)

sam_samuel25

Ny medlem
Hej!

Jag bor i Göteborg och har farmkallat mina bilder hos dom kända kedjebutikerna. Men iblad har jag blivit missnöjd med deras framkallingar. På vissa bilder fanns stora dammkorn, vissa framkallningar var mellan två olika bilder, framkallningen av själva negativet var misslyckad osv...

Jag undrar om ni vet var jag ska framkalla mina bilder? Någonstans där de framkallar själva och att de har rimliga priser för mig som är amatör.

Jag blir tacksam om ni svarar.

Det börjar bli ont om labb i Göteborg numera. Själv lämnade jag allt till Annikas Fotolab men hon har tyvärr lagt ner. Det är iofs länge sedan jag lämnade in något på en-timmes-standardframkallning med 10x15cm kopior så jag kanske inte är till stor hjälp där.

Bland proffslabben finns bara Staffans bilder och Exaktbild kvar i stan, bara framkallning brukar inte vara så dyrt (40-50kr) men kopiorna kostar desto mer. Konsumentlabben minskar också i antal, Fotoquick har en butik på Avenyn som har hyfsad koll på det de sysslar med, likaså Z-foto i Kortedala har jag för mig. Z-foto Avenyn kan jag tyvärr inte rekommendera, idel dåliga upplevelser med repade negativ, dåliga kopior och taskigt bemötande.

Fotobutiken i början på "bikestreet" är bra, ligger mellan GP-huset och rondellen. Väldigt samvetsgrann kille.

Mvh

Jag tackar er alla för era förslag!

Det märks att många labbar har lagt ner verksamheten och det kommer läggas ner fler. Synd!

Mvh /Saied

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar