Mumiemonstret
Aktiv medlem
Mitt Nikkor 24-70/2,8-objektiv behöver repareras efter en tappskada. Nikon Service ligger på vägen till jobbet så jag tittade förbi och lämnade in det i deras reception. Visst, 300 kronor i undersökningsavgift var jag beredd på. Att det blev 375 kronor för att receptionisten glömde säga "plus moms" kan jag acceptera. Men inte att det blev 600 kronor för att objektivet "måste skickas tillbaka" eftersom "vi har tyvärr ingen reception på vår verkstad längre".
Receptionen fanns ju där två dagar tidigare!
Jag låtsades inte om detta svar utan traskade in igen och fick tillbaks objektivet, oreparerat, för 375 kronor.
Nikon ville förresten ha 8.550 kronor för "Utbyte av stomme samt kalibrering av optisk axel och AF."
Nu letar jag efter en efterträdare till Lasses kameraservice som är det enda svar man får när man söker här på forumet efter alternativa Nikon-reparatörer. Är det så illa att det finns en enda reparationsverkstad sedan 2012, när Lasses slog igen? Och att den verkstaden har upptäckt att de har monopol?
Receptionen fanns ju där två dagar tidigare!
Jag låtsades inte om detta svar utan traskade in igen och fick tillbaks objektivet, oreparerat, för 375 kronor.
Nikon ville förresten ha 8.550 kronor för "Utbyte av stomme samt kalibrering av optisk axel och AF."
Nu letar jag efter en efterträdare till Lasses kameraservice som är det enda svar man får när man söker här på forumet efter alternativa Nikon-reparatörer. Är det så illa att det finns en enda reparationsverkstad sedan 2012, när Lasses slog igen? Och att den verkstaden har upptäckt att de har monopol?