Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var OCH Hur göra STOR förstoring i Gbg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Stiffen

Avslutat medlemskap
Hallå!
Har tänkt göra en jätteförstoring, typ minst 100*70, av något coolt eget foto att ha på väggen.
Vad är bästa sättet att göra det på? Kan en tryckfirma utgå från ett negativ eller kan/måste de scanna av ett foto man har? Har för mig en kompis lämnade ett foto (10*15) som de scannade (för typ 300:- bara det) och gjorde en stor "plansch" av.
Kan en fotofirma göra så stora förstoringar från negativ från vanlig 35-film (tvivlar på det)?
Vet någon ett bra ställe i/nära Göteborg som gör sådant av bra kvalitet?

Undrar,
//Staffan

Tack för tipset!
Namnet på stället borgar ju för kvalitet ;-) så jag ringde med en gång och kollade. De rekommenderade att man utgår från negativet (från originalet blir alltid bäst) och en 100*70 monterad på 5mm skiva skulle kosta ca 1000:- inkl. moms. Nästa storlek 140*100 skulle kosta ca 2100:-, tyvärr lite väl stor prisskillnad så det får bli en 100*70.

Jepp, Staffans bilder är bra.
Jag misstänker även att de kan vara det enda företaget i Göteborg som kan göra det du vill (?).

Kanhända kan RPlab hjälpa dig, alt. Annikas Fotolab i samma lokaler.
Dessvärre har jag inte deras nr i huvudet.

YFOs lab lär ha flyttat till Staffansbilder...

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto