ANNONS
Annons

Var köper man sin utrustning i Europa lämpligast, (på nätet).

Produkter
(logga in för att koppla)

Tony johansson

Aktiv medlem
Ja, som rubriken talar om så kanske det är av intresse att införskaffa sin utrustning ute i Europa istället för här i Sverige om man kan spara en slant.

Förutsättningen är naturligtvis att garantierna är de samma som här I Sverige och att Nikon Sverige inte har några invändningar mot att utföra garanti/service bara för att man införskaffat produkter utom rikets gränser. Som jämförelse så kan jag nämna att jag för en herrans massa år sedan köpte ett F3 hus i Singapore och då fick jag en gul lapp med 1 års world warranty på köpet.

Har förstått att Holland kan vara ett alternativ, något annat land/företag som är seriöst och där man kan spara en slant ?

Cameranu.nl brukar ligga några procent under svenska priser, har för mig att de fraktar gratis om man handlar över en viss summa med.

Det är inte säkert att det är billigare utomlands, särskilt inte för nya modeller. Ibland är det billigare och emellanåt till och med mycket, men någon garanti för det finns inte.

Jag köpte för övrigt från fotokonijnenberg.nl förra året. Då var kameran 4-5 kkr billigare än i Sverige. Sedan blev det översvämning i Japan och då gick priset upp igen, så det gäller att vara ute vid rätt tidpunkt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar