Annons

Var köpa runda libeller?

Produkter
(logga in för att koppla)

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Är det någon som har koll på var man kan köpa rubda libeller i stil med dem som sitter i Manfrottos stativ och huvuden? De behöver inte vara så pyttesmå som Manfrottos, men åtminstone under 26 mm i diameter.

Super. Hur kunde jag missa att kolla Photax? Den där passar ju som hand i handske.

japp, man ska nog börja leta hos photax först när man behöver något speciellt för dom verkar ha det mesta.

thomas

Minivattenpass

16-210 11:90 på Biltema. Diam 43 mm, höjd 12,5 mm. För stor för dig, men kan kanske passa någon annan. Och billigare kan det knappast bli.

En sån har jag. Men förutom diametern så är den väldigt mjuk och nästan omöjlig att montera rakt.

Min är hård. Men jag köpte den för några år sedan så modellen har kanske ändrats. Kontrollmätte med skjutmått, höjden på mitt är 11,1 mm.

jag kan kanske fixa en till dej, om du inte behöver en ny! behöver den se ut på något speciellt sett?? skruvas eller limmas??

Schysst. Nä, inget speciellt. Den behöver strängt taget inte ens vara rund så länge den ger utslag i både x- och y-led och får plats i en cirkel på 26 mm, limmad mot underlaget.

under nästa vecka . kommer vara ute på "fältet"och jobba för det mesta men tisdag kan jag ordna en.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar