Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var köpa fuktabsorberande gel??

Produkter
(logga in för att koppla)

Uffeadventure

Aktiv medlem
Jag läste i Mattias Klums bok skogens öga att de hade med sig fuktabsorberande gel. När den blivit fuktig så kunde de återaktivera den på spritköket.

Eftersom jag skall till afrika nu i april och i kamerun dit vi skall åka kommer det att regna en del så verkar det perfekt att ha i min vattentäta fotoväska.

Är det någon som vet var man kan få tag i denna produkt??

Tack på förhand Uffe

Till större transformatorer använder man sig av "blågel" för att hålla fukten borta.
Den ändrar färg till rosa när den har förlorat sin funktion, sedan får man torka den så vattnet försvinner.
Större industrier köper sådant, kanske känner du någon elektriker på ett större företag.

TAck för alla snabba svar, jag hittade efter en sökning på webben att förmodligen har Apoteket blågel som man kan köpa, skall undersöka det idag!!

Uffe

Torkmedelspåsar

Produkten heter "Torkmedelspåsar", hos ELFA.

Finns i min katalog, i alla fall.

/Pingo

Uffe hittade du blågelen på apoteket?
dyrt?

funderar att skaffa mig lite själv till min kameraväska.

Per-Olof Nordin

Blågelen på apoteket var inte riktig samma sak som vi jagar efter. Deras blågel används till att smeta på kroppen för att elektroder skall få bättre kontakt med huden.

Men jag såg att elfa har en butik i solna, jag tänkte kolla där i morgon om de har fuktpåsarna hemma.

Finns det någon som har erfarenhet av att använda och reaktivera fuktpåsar, går det göra påett spritkök, är det giftigt??

//Uffe

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar