Annons

Var hittar man fotograf för ett kvällsevent?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tordan69

Medlem
Hejsan, frugan jobbar inom turistbranchen och har hastigt och lustigt fått en förfrågan av ett sällskap hon skall ha hand om.
Det är ett gäng Italienare från ett bilföretag (nej, inte Ferrari) som kommer till Stockholm. De vill ha en fotograf som plåtar under en middag på en restaurang i Gamla stan den 13/2, rätt snart m.a.o.
1. Vart skall manvända sig för att få tag i en fotograf? Även om jag förutsätter att det finns åtskilliga duktiga fotografer här så är det naturligtvis yrkesfotograf som gäller. Man måste kunna fakturera jobbet.
2. Ungefär vilken prisnivå rör det sig om? Kunden ville tydligen veta kostnad för leverans av kort dels bara på CD, och dels på papper. Jag misstänker att det finns en hel del variabler att beakta?
3. Jaa, detta är som ni förstår snabbt uppkommet så ni får ursäkta om det verkar slarvigt. Frugan är guide och brukar i vanliga fall inte ordna sådana här saker...

"...naturligtvis yrkesfotograf som gäller. Man måste kunna fakturera jobbet."
Är det bara faktureringen du vill ha fungerar det med vilken duktig fotograf som helst. Går att fakturera via Frilansfinans. Helt plötsligt har du mer fotografer att välja mellan.

Uttrycker mig garanterat slarvigt. Med yrkesfotograf menar jag mest någon som kan producera fotografier med god kvalité enligt kundens önskemål, Vad nu dessa är. Frugan är som sagt var anlitad som guide och tolk och denna typ av arrangemang brukar i vanliga fall incoming-företag som anlitar henne ordna...

Som sagt var, kanske finns yrkesfotografer eller företag som hyr ut fotografer som har websiter man kan kika på samt ta kontakt via?

Många tack till alla som kommit med tips här och via mail. Nu skall det nog lösa sig på nåt trevligt sätt.

mvh
/Tord

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar