Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var hämtar man plugin till LR 3.6 ?

Produkter
(logga in för att koppla)

skog1s

Aktiv medlem
Efter två dagars sökande pallar jag inte mer, eller så är jag dum, men jag hittar inte var man hämtar plugin till LR. Jo jag hittar en massa till LR 4.0 men var hittar jag till LR 3.6!

Adobe måste ju ha en sida med plugin till 3.6 men jag hittar den inte.

Snälla hjälp mig med en länk. (om det nu finns)

Vad för sorts plugin? Plugins gör inte Adobe utan andra företag och privatpersoner. Vad letar du efter?

/Stefan R. Nilsson

Vad för sorts plugin? Plugins gör inte Adobe utan andra företag och privatpersoner. Vad letar du efter?

/Stefan R. Nilsson

Ok! Det förklarar ju saken. Jag letar efter typ alla plugins som finns :) Alltid kul att prova nya saker ;)

Var hittar man plugin då? På flera olika sidor då.

Ska passa på att fråga en fråga nu när jag ändå skriver.
Jag hade "Camera RAW" i LR innan! Men nu hittar jag det inte? Och jag har uppdaterat. Jag har ju RAW i PS. men det är ju smidigt att ha det i LR med.

Ok! Det förklarar ju saken. Jag letar efter typ alla plugins som finns :) Alltid kul att prova nya saker ;)

Var hittar man plugin då? På flera olika sidor då.

Ska passa på att fråga en fråga nu när jag ändå skriver.
Jag hade "Camera RAW" i LR innan! Men nu hittar jag det inte? Och jag har uppdaterat. Jag har ju RAW i PS. men det är ju smidigt att ha det i LR med.

Camera raw och lightroom är 2 separata applikationer

Camera raw följer med ps cs(x) men är samma grundmotor som lighroom, dock har lightroom fler funktioner

Camera raw och lightroom är 2 separata applikationer

Camera raw följer med ps cs(x) men är samma grundmotor som lighroom, dock har lightroom fler funktioner

Jo jag vet om att det är 2 separata applikationer i lightroom. Jag hade en meny i LR innan som hette typ "Camera RAW" och använde den jättemycket Om jag minns rätt, så uppdaterade jag för att få Cam RAW.

Men helt plötsligt så var den borta, har tillbringat många timmar av att leta/söka svar!

Jag har Ps CS5 och får gå från LR till CS5 för att redigera i RAW! Och börjar bli trött på det! Om jag inte har tappat minnet totalt, så fixade jag det i LR direkt innan . (alltså RAW)

Och stort tack för ditt Pm Per-Olof (om du nu läser detta)

Nej, det är inte två separata applikationer i Lightroom. Det är två separata applikationer, som det också beskrevs i tidigare inlägg. CameraRaw finns i PS eller Elements. I Lightroom är det redigeringsmodulen som du använder så jag förstår inte vad ditt problem är. Du behöver nog förklara vad du gör. Först importerar du bilderna i fliken Bibliotek, sedan redigerar du dem under fliken Framkalla.

Nej, det är inte två separata applikationer i Lightroom. Det är två separata applikationer, som det också beskrevs i tidigare inlägg. CameraRaw finns i PS eller Elements. I Lightroom är det redigeringsmodulen som du använder så jag förstår inte vad ditt problem är. Du behöver nog förklara vad du gör. Först importerar du bilderna i fliken Bibliotek, sedan redigerar du dem under fliken Framkalla.

Mitt problem är som jag skrev innan! Jag hittar inte camera RAW menyn i LR längre!

Jag gör och har alltid gjort som du skriver. " Först importerar du bilderna i fliken Bibliotek, sedan redigerar du dem under fliken Framkalla" som man brukar göra. Men om jag inte har blivit senil, så minns jag en "Camera RAW" Meny i LR. Men hittar inte den längre.

Kanske skulle fråga lite mera rakt! Finns det en camera RAW i LR?

[...] Kanske skulle fråga lite mera rakt! Finns det en camera RAW i LR?

LR och Camera Raw har samma motor bakom skalet. Det du kan göra i CR kan du göra i LR.

För att behandla en bild i CR får du högerklicka på bilden och välja "Edit in" > "Edit in Photoshop" men varför vill du så tvunget över till Camera Raw?

Framkalla är samma som Camera RAW. Du har drömt att det finns en flik som heter det i LR:

/Stefan

Mitt problem är som jag skrev innan! Jag hittar inte camera RAW menyn i LR längre!

Jag gör och har alltid gjort som du skriver. " Först importerar du bilderna i fliken Bibliotek, sedan redigerar du dem under fliken Framkalla" som man brukar göra. Men om jag inte har blivit senil, så minns jag en "Camera RAW" Meny i LR. Men hittar inte den längre.

Kanske skulle fråga lite mera rakt! Finns det en camera RAW i LR?

Nej det finns inte CameraRaw i lightroom, det heter "Framkalla" eller kanske "Develop" om du har en engelsk version. Som jag skrev förut så är CameraRaw en applikation i PS och Elements. I lightroom framkallar du och där kan du göra allt det du kan i CameraRaw. Under skalet är det samma "motor" för Framkallamodulen i Lightroom som i CameraRaw.

LR och Camera Raw har samma motor bakom skalet. Det du kan göra i CR kan du göra i LR.

För att behandla en bild i CR får du högerklicka på bilden och välja "Edit in" > "Edit in Photoshop" men varför vill du så tvunget över till Camera Raw?

Jo jag vet, har kört så innan!

Men jag blandade samman Ps med LR :)

Jag hittade det jag sökte nu i Bridge/Arkiv/Öppna i Camera Raw.

Har 3st skärmar och gillar att ha camera raw på en egen. Så jag kan se "före/efter"

Stort tack för hjälpen!

Men åter till frågan då!!

Var hittar man plugin till LR ;) Och jag letar inte efter nån speciell plugin, utan alla i stort sett. Man vet aldrig vad som behövs ju. Sen så är det kul att prova/testa efter behov.

En bra idé är att googla på "plugin lightroom 3" och sedan börja bläddra i sökresultatet.

Varför inte gå till Arkiv->Plugin hantering, tryck sedan på"Byt ut plugin-program så kommer du till Adobe Lightroom Exchange där det finns massor av plugin-program? Både sådana som är gratis och sådana som kostar en slant.

En bra idé är att googla på "plugin lightroom 3" och sedan börja bläddra i sökresultatet.
Jo jag har googlat, tro mig!

Torparfarsans resultat är smidigare, och det fick jag ju här :)

Finns det ingen tråd här på fotosidan typ "Bästa presets och plugin" om inte, så är det ju på tiden att nån skapar som har koll!

Jo jag har googlat, tro mig!

Torparfarsans resultat är smidigare, och det fick jag ju här :)

Finns det ingen tråd här på fotosidan typ "Bästa presets och plugin" om inte, så är det ju på tiden att nån skapar som har koll!

Ja, det är ett bra tips han kom med.
Det där med att skapa en sån tråd är en bra idé.
Varför inte börja med Torparfarsans tips och se vad som händer, nu när du är igång?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto