Annons

Var göra riktigt stora fotoutskrifter i Göteborg? Minst 200*100 cm.

Produkter
(logga in för att koppla)

Martin F

Aktiv medlem
Jag har lösa planer på att dra ut en bild i minst 200*100 cm, eventuellt till och med 240*120 cm.

Vilket ställe gör detta bäst och billigast?

De ska kunna montera bilden på skiva och laminera den också.

Arkitektkopia är lite för dyra för min smak. Cirka 4500 spänn för 240*120 monterat och laminerat.

OK, ska kolla upp dem, men vad jag kunde se låg ingen av dem i Göteborg. Det är nästan ett krav eftersom jag har svårt att se hur man kan skicka ett monterat foto på 200x100cm utan att det förstörs.

Kolla med RP Digital, tfn 031-834480 eller Staffans bilder, tfn 031-450111.

Tror de är de enda som möjligen kan göra sånt här i stan. Annars kunde man väl tänka sig att låta någon skriva ut och någon annan montera? Det måste väl vara lättare att skicka en rullad bild?

Jag köpte en bild av Sven Hörnell som är 2,5 x 1 m. Den skickades som företagspaket från Riksgränsen hem till mig i Stockholm. Det gick bra förutom att tjejen som kom med postbilen inte uppskattade våra tre trappor utan hiss :)

Men då var bilden ramad och väldigt väl förpackad.

OK, jag ska kolla upp dem.

Grafi Foto på Mariaplan kan faktiskt också göra sånt här, trots att de är en liten butik. Otroligt trevliga att ha och göra med också + gör fina kopior. Jag har dock inte fått deras prisförslag ännu. De var i alla fall billigare än Arkitektkopia på 140*100 cm. Grafi vill ha 795 kr för bara utskriften, medans A-kopia vill ha hela 1280 kr!

Skiljer det inte allt för många kronor väljer jag Grafi. Trevligt att gynna små, lokala affärer med trevlig attityd.

Kolla med Ateljer Anjo, www.anjou.se, han skriver ut alla mina utställningsbilder och hanterar format upp till 112x220 cm. Dessutom betydligt billigare än Arkitektkopia (Som jag ibland använder till annat). Max kan skriva både på paper och duk, det senare rekommenderas verkligen för utskrift av större naturbilder.

/Ulf Persson

Martin F skrev:
OK, ska kolla upp dem, men vad jag kunde se låg ingen av dem i Göteborg. Det är nästan ett krav eftersom jag har svårt att se hur man kan skicka ett monterat foto på 200x100cm utan att det förstörs.

Sorry, såg inte att det var göteborg

Har kollat med Anjou nu och det verkar helt klart intressant. Vet någon av er var man kan få se en bild utskriven på duk? Lite svårt att veta om man gillar det annars.

Det lär finnas nåt som heter "exaktbild" eller "exaktfoto" i Mölndal/Åby.(Göteborg)

Har fått dem på tips, ska åka dit i morgon.

De lär göra stora kopior, bla..

Martin F skrev:
Har kollat med Anjou nu och det verkar helt klart intressant. Vet någon av er var man kan få se en bild utskriven på duk? Lite svårt att veta om man gillar det annars.

Jag har en 150x100cm och några 70x100cm hängande på Landvetter flygplats. se www.ulfpersson.se. Jag har även lite bilder hängande på Tripnets kontor i Focushuset som du gärna får kolla på.

/Ulf Persson

Ulf: Är Tripnets kontor något man bara kan knalla in på som privatperson? Kan man ordna det via dig annars?

Landvetter är lite långt att åka.

Sådärja! Då var bilden fixad och uppmonterad på väggen i sovrummet. Blev grymt snyggt om jag får säga det själv :)

Väggfärger och annat blev lite mysko på bilden. Glödlampsljus blandat med mulet ljus utifrån var svårkorrigerat.

Bilden ser maffigare ut i verkligheten än på bild kan jag lova.

200*100 cm + ram. Max Anjou har verkligen gjort ett kanonjobb med denna. Ramen och allt är skitsnyggt.

Bilagor

• bokskog-sovrum-fotosidan.jpg
    bokskog-sovrum-fotosidan.jpg
    32.4 KB · Visningar: 2,253
Otroligt läckert ser det ut på bilden du skickat med!
Hur blev ytan? Format och pris inkl moms och ram?

Kan du beskriva hur beställning från Anjou går till (bildfil? upplösning?)

mvh

Johan

Jättefint.
Vad har du kört för kamera o så?
är intresserad av att göra någonting liknande.
w

ANNONS