Annons

Var fixa OH-utskrifter att använda som neg?

Produkter
(logga in för att koppla)

rolwi

Medlem
Jag skulle behöva fixa ett antal utskrifter i omkring A4 (och ev någon i A3 beroende på pris) på OH. Det måste vara med bra bläck eftersom jag ska använda dem som negativ för lite alternativa processer (tänk gummitryck, cyanotypi etc). Vart borde jag vända mig?

Det handlar om max 10-15 utskrifter, antagligen färre. Jag har ingen bläckstråleskrivare själv och tänkte undvika att skaffa en också eftersom det är så sällan jag behöver den.

Jag skulle behöva fixa ett antal utskrifter i omkring A4 (och ev någon i A3 beroende på pris) på OH. Det måste vara med bra bläck eftersom jag ska använda dem som negativ för lite alternativa processer (tänk gummitryck, cyanotypi etc). Vart borde jag vända mig?

Det handlar om max 10-15 utskrifter, antagligen färre. Jag har ingen bläckstråleskrivare själv och tänkte undvika att skaffa en också eftersom det är så sällan jag behöver den.

Det är kanske ett långskott, men jag hade en del med Diabolaget att göra för en massa år sedan. De hade en filial här i Hbg och gjorde lite udda saker, bl a diarenderingar o dyl. Kan vara värt ett försök: www.diabolaget.se

Vi har experimenterat en del med detta och gjort ett antal negativ för kontaktkopior, men de verkliga experterna på detta område är www.pictoform.nu.

Tackar!

Diabolaget skulle kunna bli intressant om jag inte hittar något billigare. Ett alternativ är ju att köpa en billigare bläckstråle själv, men det finns ju en viss strulpotential i det.

Pictoform med Chia och Hans är ju fantastiska, men i en helt annan division än vad jag tänker mig. Jag ska iväg på en gummitryckskurs och tänke fixa lite stora neg hemma istället för att göra dem i mörkrum, speciellt som jag tänkte gör flerfärgstryck.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto