Annons

var finns cool fotomiljö i sthlm för synthband?

Produkter
(logga in för att koppla)

Estethia

Aktiv medlem
ska tillsammans med min man plåta ett synthband (deras hemsida) och skulle vilja hitta nåt ställe i sthlm som är lite tufft. nån som vet nåt bra? tomma lokaler, snyggt grustag, bakgård, garage..
alla förslag välkomnas!

I Kungens Kurva-området så finns det ett grustag med stora kranar och högar av grus/sand som skulle kunna se bra ut. Dessutom har du den stora och (under förmiddagar) öde parkeringsplatsen vid Heron City i närheten, som skulle kunna göra sig bra för ett urbant elektrobaserat band... Mycket cementpelare, lysrörsbelysning och sånt. :)

/Jan-Erik

frihamnen.. frihamnen... hm..
kanske (kan inte riktigt få upp bilder i huvudet av hur det ser ut där). kollar upp det med! tack för det. :eek:)

fler som vet nåt?

beckholmen, aha. *börjar skriva lista*
tackar.. :eek:)
börjar se bra ut här med valmöjligheter oxå! :eek:D

mer mer?!
nån som vet nåt som är lite industri-aktigt med mycket metall, tex?

Senast ändrad:
Estethia skrev:
ska tillsammans med min man plåta ett synthband (deras hemsida) och skulle vilja hitta nåt ställe i sthlm som är lite tufft. nån som vet nåt bra? tomma lokaler, snyggt grustag, bakgård, garage..
alla förslag välkomnas!

I södra Hammarbyhamnen ("Hammarby sjöstad") byggs det som sjutton, och det är fullt med byggnadsställningar, grustag och arbetsfordon. Himla rörigt ställe. :)

Med vänlig hälsning
Roland

nja, jag har inga förslag på platser direkt utan jag tänkte snarare att man kanske skall komma ifrån det "vanliga" med synthband o dyl. Känns lite som en kliché att man skall ha industri/metall/sunkiga miljöer då det kommer till dessa delar av musiken.

En blomsterträdgård? eller varför inte inne i en mataffär?
i miljöer där man inte förväntar sig det tunga och hårda..

äh, jag vet inte...bara en snabb tanke.

hoppas det går bra.

Maskinhallar kanske skulle vara något?
Kostar väl bara ett par telefonsamtal för att kolla om det går för sig. Och om det handlar om promobilder för ett band borde trösklarna vara lägre.

De lät "ganska" trallvänliga så det kanske inte måste vara de mest dystopiska och mörka miljöerna heller.

Du glömmer väl inte att man bör bli arresterad minst en gång för intrång under sin fotokarriär ;) Finns måånga roliga platser då :)

jag tackar och bockar för alla tips.. :eek:D
har ännu inte bestämt mig för var det blir (har fått andra tips oxå).
(glömde förresten säga att det är lixom lite meningen att ta smått klichéartade bilder... ;o)

det blev finnboda! skitbra ställe!!
tack för hjälpen alla. har skrivit ner alla tips för framtida behov! :eek:D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar