Annons

Var finns billiga minneskort ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tommy-J

Aktiv medlem
Jag har tänkt skaffa mig ett 256 Mb Secure Digital-kort till min kamera.
Missade tyvärr när Siba hade "Viking" 256 Mb för 599 kr för några veckor sen.
Någon som har koll på var man kan finna nåt i samma prisläge ?
Jag vill inte lägga runt 1000 kr som en del tar...
 
Kan bara hålla med. Zebramedia har varit mycket bra att ha och göra med. Köp en kortläsare när du ändå håller på, så slipper du koppla in kameran varje gång du ska föra över. Kostar inte mer än ett par hundra.
 
Ok, men det är för CF-kort.
Men dom har visst SD-kort på 256Mb för 839.-
Synd att 512 Mb och 1 Gb är så dyra.
Ett 512 Mb kostar ju som 3 st 256 Mb så valet är lätt.
Jag har en fördel med min Konica KD-410Z.
Den tar Secure digital, Memorystick och Multi media-kort.Dessutom kan man ha i 2 kort samtidigt.
 
Kollade precis på Memorystick på 1 Gb hos Webhallen. 7200kr... *ryyyyys*
Zebramedia har för 4900kr så det lönar sig att jämföra.
 
Beställde själv ett 256mb minneskort i förra veckan.

Då jag inte litade helt på Zebramedia som sålde ett SanDisk för ca 750 så bestämde jag mig för att köpa ett OEM för ca 850 på webhallen.com istället för ett SanDisk för 1015.
Sagt och gjort. Väntade några dagar, sen fick jag avin. Gick till posten, hämtade ut paketet och konstaterade att jag hade fått ett SanDisk av webhallen, troligtvis av misstag men vad gör det mig? ;-)
 
fusk fusk! =)

ungefär som när en kompis till mig skulle köpa 128 MB RAM, vilket fanns bakom disk. Såljaren, ny så klart, tog fram förpackningen och gav honom den, han betalade sina 400 spänn och gick glatt hem.
Den glada nyheten var att han fått en förpackning med 12x128 MB..

fusk fusk! =(
 
elohim skrev:
fusk fusk! =)

ungefär som när en kompis till mig skulle köpa 128 MB RAM, vilket fanns bakom disk. Såljaren, ny så klart, tog fram förpackningen och gav honom den, han betalade sina 400 spänn och gick glatt hem.
Den glada nyheten var att han fått en förpackning med 12x128 MB..

fusk fusk! =(

Haha. Jag hörde om en annan kille som också fick en låda med minnen, då var det dock 16*256mb. Det vore inte helt fel. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.