ANNONS
Annons

Var finner jag Camera raw cs3?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nyrre1

Medlem
Hej!
Jag har både sökt i butik och på nätet efter Camera Raw Cs3, finns varken att ladda ner på nätet eller köpa någonstans?
Någon som vet var man kan finna detta program? Anting ladda ner eller köpa?

Tacksam för svar

är du bara ute efter camera raw? det som körs i cs 3 heter väl camera raw 4,0 ...... inte 100% säker.. men finn väl isf att hämta på adobes hemsida. fast då behöver du cs3 med.

Ver. 3,7 va det senaste tydligen ... ;)

länken i mitt inlägg ovan visar också hur du lägger in det ....

Jag provar med att låna en gammal tråd. Kanske en dum fråga, men jag blir inte klok på saken.

Camera raw stöd för Pentax K7 finns i Camera raw 5.4,men den kräver CS4. Innebär det att jag som har Cs3 aldrig kommer att kunna köra mina rawfiler i PS? Och ja jag har provat, och det fungerar inte...

Kan inte Pentax K7 spara sina råfiler i DNG-format?

Dessa DNG-filer borde kunna läsas direkt av CS3.

Annars är den vanliga lösningen just att konvertera sina råfiler till DNG-format med Adobes DNG converter för att kunna öppna dem i äldre versioner av Photoshop.

hmm ja jo Dng finns ju, men största anledningen till att använda pef är att det är mycket bättre komprimerat. Men jag gillar ju camera raw...jaja får fundera på saken.

Men är inte PEF-filernas bättre komprimering mest beroende av att Pentax inte komprimerar DNG-filen alls, så om du sparar om DNG-filen i Camera Raw (du kan där välja om filen ska komprimeras förlustfritt eller inte) minskar filstorleken till jämförbar storlek som PEF-filerna (och DNG filer brukar bli mindre än de kameraspecifika filformaten).

Hej!
Mitt första inlägg här.. =)

Jag skulle vela ha Camera Raw till mitt PhotoShop CS3 (MacOS X)
Är det någon här som skulle kunna vara gullig och länka en länk där jag kan få tag på det?

Har som sagt sökt, men ej lyckats.. :(

PS: Skulle HELST vela ha det till MacOS X, men om någon har länk till Windows så tar jag gänra emot det med, eftersom jag har Windows burk hos pappa och Mac oss mamma..
DS

Må bra!
Trevlig kväll!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar