Jag antar att det du är ute efter är ett långt teleobjektiv. Ska du ha ett sådant som ger vettiga bilder kan du nog glömma Exakta och liknande som säljs på Ebay och Tradera - de är inte bra på något.
Enligt din profil har du en 400D och till den finns det inte så många "stora" objektiv att välja på - Canon har några, och Sigma några - inget av dem speciellt billiga.
Om du kan tänka dig att fokusera och blända ner manuellt,kan du använda objektiv från Nikon, Zeiss, Olympus med flera - manuell nedbländning och fokusering är dock inte så kul med sökaren i en 400D (eller i min 5D med standardmattskivan).
Jag rekommenderar manuella Nikonobjektiv före manuella canonobjektiv, då du med nikonobjektiven kan använda en adapter utan linser och ändå behålla möjlighet till fokus på oändligt. Adaptrar för Canon FD fungerar antingen som mellanring (ingen fokus på oändligt) eller som en teleconverter (längre brännvidd och försämrad skärpa).
Vill du bara ha ett stort objektiv kan du förstås köpa ett Exakta, men förvänta dig inga användbara bilder...