vitamin
Avslutat medlemskap
Som jag skrev på en annan tråd härom da'n så tycker jag att det närmast är tjänstefel av Olympus produktutvecklare att inte ta fram åtminstone ett riktigt litet (<2cm) objektiv när man sitter på ett kamerahus som e-410. Typ ett 20/2,0.
Är det bara jag som skulle tycka att det vore en underbar kombination?
Jag har kännt lite på kamerahuset och även om det är långt ifrån någon ergonomisk katastrof så tappar det sin självklara elegans när man är hänvisad till ett zoomobjektiv (eller Sigmas eller Leicas ganska stora normalobjektiv). Jag är i valet och kvalet mellan Olympus och Pentax, men lutar just nu mot Pentax trots att Olympus hus ligger bättre i handen och att jag gillar 4:3-bildförhållandet. Men Pentax har helt enkelt ett objektivutbud som passar mig bättre.
Kanske blir det till att växla spår helt och köpa Nikon.
/Arne
Är det bara jag som skulle tycka att det vore en underbar kombination?
Jag har kännt lite på kamerahuset och även om det är långt ifrån någon ergonomisk katastrof så tappar det sin självklara elegans när man är hänvisad till ett zoomobjektiv (eller Sigmas eller Leicas ganska stora normalobjektiv). Jag är i valet och kvalet mellan Olympus och Pentax, men lutar just nu mot Pentax trots att Olympus hus ligger bättre i handen och att jag gillar 4:3-bildförhållandet. Men Pentax har helt enkelt ett objektivutbud som passar mig bättre.
Kanske blir det till att växla spår helt och köpa Nikon.
/Arne