Annons

Var är min kamera??

Produkter
(logga in för att koppla)

jkm

Aktiv medlem
Så här dax på året brukar jag bli sugen på att köpa kamera. Vet inte varför men det brukar pigga upp så här i februari... Synd bara att den inte finns... APS-C sensor, storlek som Fujifilm X 70 eller Ricoh, sökare som Sony RX 100 M 3. Design typ Fujifilm XE, bländarring på objektivet som ska vara fast runt 40 mm. Vikbar skärm! Skippa touchskärm, blixt, bildstabilisering, videofunktioner och alla miljarders onödiga inställningsmöjligheter men gärna jpeg motor ala Fuji...
Höll på att inskaffa Fujifilm XE-4 m 27 an när CP hade kampanj men jag var för sent ute. Tur det för den är för stor för mig... När ska producenterna fatta vad vi gamla fotognuer vill ha?? Ha det gött!

Det närmaste du kommer är Fuji X100V. Något större än X70 men inte så farligt. Hybridsökaren kan förstås inte fällas upp men den har åtminstone en vettig EVF om man inte gillar genomsiktssökare.

Själv är jag ute efter nåt liknande men med bildstabilisering. Ännu sämre utbud då tyvärr. Fotar alldeles för mycket i uselt ljus för att köpa en kamera utan.

PS. Tråden ligger i helt fel kategori. Har noll med "fototeknik" att göra. DS.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar