Gabriel B
Aktiv medlem
Har i helgen sålt min Nikon D300 och 17-55/2.8 då den sällan fick följa med på turerna längre. Barnens packning tog all plats i ryggsäcken och nu blir det inga bilder.
Har länge hållit mig borta från nätet för att frestas av nya kameror och det har hänt mycket sen sist...
Ni andra som gått från Nikon D300 till mindre (ex spegellös), vilka modeller har ni föredragit och varför? Kan t.ex Fuji X-E1 eller en Olympus E-M10 vara en värdig ersättare?
Storleken (och vikten) tilltalar mig. Funktionsmässigt verkar de vara likvärdiga? Har läst lite om bristfällig fokus på rörliga motiv (t.ex springande barn), stämmer det?
Kraven på kameran:
- Liten och lätt
- Sökare
- Gärna Wi-Fi (eller Eye Fi kompatibel)
- Budget max 15000kr inkl. objektiv
Alla kommentarer och åsikter är av tacksamhet.
Har länge hållit mig borta från nätet för att frestas av nya kameror och det har hänt mycket sen sist...
Ni andra som gått från Nikon D300 till mindre (ex spegellös), vilka modeller har ni föredragit och varför? Kan t.ex Fuji X-E1 eller en Olympus E-M10 vara en värdig ersättare?
Storleken (och vikten) tilltalar mig. Funktionsmässigt verkar de vara likvärdiga? Har läst lite om bristfällig fokus på rörliga motiv (t.ex springande barn), stämmer det?
Kraven på kameran:
- Liten och lätt
- Sökare
- Gärna Wi-Fi (eller Eye Fi kompatibel)
- Budget max 15000kr inkl. objektiv
Alla kommentarer och åsikter är av tacksamhet.