Annons

Val bland begagnade kamerahus

Produkter
(logga in för att koppla)

whoshares

Ny medlem
Tappade fotointresset för ett par år sedan och gjorde mig av med nästan all fotoutrustning. Körde då en d3000, före det d80. Köpte nu en kompaktkamera men jag saknar verkligen att fotografera genom en sökare.

Det jag söker är ett hus med en bra sökare och som gärna ger så lite brus som möjligt vid högre ISO.

Jag har funderat lite på en d90. Håller de ännu eller är de föråldrade? D300 eller d7000?

Har även funderat på att gå upp till fullformat då jag bara har kvar en lins till dx. Är d700 ett bra köp?

Tack på förhand!
 
Det beror på hur mycket pengar du tänkt lägga. Ju mer, desto bättre kamera. Vad är det för objektiv som du har kvar?
Annars finns det massor av trådar som behandlar just detta, om du söker runt lite i detta forum.
 
jag hittade en nikon d3s för 4500:-, den var välanvänd använd men fortfarande bättre än min nya d610. räknar med att om slutaren går bet så får jag lägga pengar på att byta den och det kommer fortfarande vara värt pengarna.

så vänta ut rätt tillfälle, för de kommer och köp en bättre kamera.
 
jag hittade en nikon d3s för 4500:-, den var välanvänd använd men fortfarande bättre än min nya d610. räknar med att om slutaren går bet så får jag lägga pengar på att byta den och det kommer fortfarande vara värt pengarna.

så vänta ut rätt tillfälle, för de kommer och köp en bättre kamera.


Oj...det var billigt! Det jag hittat är en med 20t exponeringar för 16.000:-
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.