ANNONS
Annons

Val av studioutrustning?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lena L

Ny medlem
Hoppas att ni står ut med ytterligare en tjatig tråd från en annan dum newbie om råd vid val av studioutrustning ;) Mitt problem är att jag inte har någon erfarenhet av att fota i studio men vill himlans gärna skaffa en liten studio. Så därför tänkte jag fråga er då jag inte riktigt blir klok på vad jag kan behöva!

Jag har en Canon EOS 350D och Sigma EF-500 DG Super II. Min tanke med den här lilla studion är att jag i första hand ska fota djur, porträtt och barn för mitt egna (och min bekantskapskrets) höga nöjes skull i första hand dårå. Det vore också najs att kunna ha möjlighet att ta med sig studioutrustning och rigga upp på andra ställen. Jag är student så min plånbok är tyvärr inte allt för fet, vid ca 6000:- går nog min smärtgräns. Kort sagt så skulle jag alltså vilja ha ett schysst nybörjarset som jag kan växa i.
Jag har försökt kika på Elinchrom D-Lite 2, Cyberphoto och på kaffebrus.com, fast jag blir just inte så mycket smartare... Paraplyer, softbox, reflexskärmar, klara paketlösningar!? Vore väldans tacksam om någon snäll själ kunde rekommendera mig något bra, då jag själv inte riktigt får grepp om vad jag kan behöva!

Här kan ni se litet min (nuvarande) "fotostil" om ni vill, som jag då gärna skulle vilja utveckla: http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?authorID=55297

Jag har köpt i princip all utrustning från kaffebrus. Han är billig och grejorna är bra tycker jag.

Jag kan rekommendera ett paket från kaffebrus, då får du med det du behöver för att komma igång. Sen eftersom du har lust (och råd) kan du komplettera med övriga tillbehör.

Jag köpte paketet med två 300ws-blixtar, men han har ju även andra styrkor förståss.

Lena L skrev: