Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Val av reseoptik

Produkter
(logga in för att koppla)

perbrev

Aktiv medlem
Hej.

Skall rsa runt i Ecuador i sommar. Jag har en F65:a med en 28-80G 3,3-5,5 på den kameran men vill gärna ha något ljusstarkare. Mitt val står mellan att köpa till en Nikon 50mm 1,8 eler en Tamron 28-75 2,8. Fördelen med zoomen är att då har jag allt i ett objektiv (som är större och tyngre och dyrare) medan med 50an får jag minder att bära runt på men bara ljusstarkt vid 50 mm. Vad skulle ni göra?

Per
 
perbrev skrev:
Fördelen med zoomen är att då har jag allt i ett objektiv (som är större och tyngre och dyrare) medan med 50an får jag minder att bära runt på men bara ljusstarkt vid 50 mm. Vad skulle ni göra?

Per
En annan fördel med femtian är att den är optiskt bättre (skarpare). Har dock för mig att Tamronen sägs vara väldigt bra med. Kanske du borde välja det trots allt.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.