Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Val av paraply...

Produkter
(logga in för att koppla)
Ska skaffa ett vitt shoot-through paraply bara för att pröva effekten av att skjuta igenom istället för att reflektera. Ett specialutformat sådant på 100 cm kostar väl typ 300 + frakt generellt, men det slog mig att ett vanligt vitt reklamparaply för 60 spänn utan tryck borde funka någorlunda med lite modifikation? Har hittat ett med bra genomskinlighet, problemet är att "armarna"/"skelettet" som spänner ut paraplyet är lite bredare än de normalt är på ett blixtparaply, de är dessutom svarta och inte metallic. Men det borde väl kunna funka bra ändå eller hur, ljuset sprider sig väl såpass mycket i tyget att det inte blir några skuggor av "armarna"?

Snabbt svar uppskattas, måste göra en beställning, vita paraplyer var konstigt nog inte så eftertraktade hos reklamfirman :)
 
Vet ju inte varifrån du är, men vita paraplyer finns bl.a. på kommunkontoret i Ängelholm för 55:- och jag såg också sådana på Stockhome (Kungsgatan Stockholm) i helgen för ungefär samma peng.
 
Det är nog ingen fara med färgen på armarna, kan inte tänka mig att det kommer att synas. Möjligtvis att formen å paraplyet (platt eller "bulligt")skulle kunna spela en liten roll, men inget avgörande.


Däremot kommer det antagligen bli lite mäckigt att få fäste etc at fungera, tex är det troligtvis lite grövre stång på regnparaplyet så att det inte passar vanliga paraplyfästne på blixtar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.