nsumar
Medlem
Nu behöver jag hjälp av er
Jag har slagit en intellektuell kullerbytta och gått vilse i mina egna tankar.
Här är mitt lilla problem.
Jag fotar hästar i stallmiljö och i ridhus(dåligt ljus) och älskar att ha naturligt ljus.
I stallmiljö har jag tänkt köpa ett CANON EF 24-70mm F/2.8L USM för att det ibland är lite trångt i stall och så behöver mycket ljus, men detta objektiv kan också funka i ridhus för att fota
hästhoppning övertalar jag mig själv.
Men så vill jag också ha ett 70-200 f/2,8 med eller utan IS för att det skulle passa för alla hopp evenemang utomhus/inomhus. Gör jag så då har jag täckt mitt behov från 24 till 200 men då har vi ett litet problem som heter EKONOMI
Tror ni att ett ”Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM” eller en
”Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II ”är en bra ersättare till
CANON EF 24-70mm F/2.8L USM,
Och att dessa objektiv är snabba nog att klara hoppande hästar också eller ska man låta detta skötas av en 70-200?
Jag har tänkt köpa dessa objektiv i omgångar och vill då vänta med ett 70-200.
hur tänker ni och vilka alternativ skulle ni välja?
Tacksam för alla svar.
Jag har slagit en intellektuell kullerbytta och gått vilse i mina egna tankar.
Här är mitt lilla problem.
Jag fotar hästar i stallmiljö och i ridhus(dåligt ljus) och älskar att ha naturligt ljus.
I stallmiljö har jag tänkt köpa ett CANON EF 24-70mm F/2.8L USM för att det ibland är lite trångt i stall och så behöver mycket ljus, men detta objektiv kan också funka i ridhus för att fota
hästhoppning övertalar jag mig själv.
Men så vill jag också ha ett 70-200 f/2,8 med eller utan IS för att det skulle passa för alla hopp evenemang utomhus/inomhus. Gör jag så då har jag täckt mitt behov från 24 till 200 men då har vi ett litet problem som heter EKONOMI
Tror ni att ett ”Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM” eller en
”Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II ”är en bra ersättare till
CANON EF 24-70mm F/2.8L USM,
Och att dessa objektiv är snabba nog att klara hoppande hästar också eller ska man låta detta skötas av en 70-200?
Jag har tänkt köpa dessa objektiv i omgångar och vill då vänta med ett 70-200.
hur tänker ni och vilka alternativ skulle ni välja?
Tacksam för alla svar.