Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Val av objektiv till D70 och sport?

Produkter
(logga in för att koppla)

recman

Aktiv medlem
Hej!
Använder min Nikon D70 till att fota bland annat sport, "fotbolls-liknande" varianter så att säga. Sporter som utövas över en lite större plan.

Idag använder jag mitt "Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Zoom Macro Super II" som jag är hyffsad nöjd med i dessa sammanhang, MEN jag vill ha mer brännvidd, när spelarna är på andra sidan planen har jag ingen chans att ta de bilder jag vill ha.
Så jag har kikat på denna:

Sigma 50-500mm 1:4-6.3 APO EX DG

Tänker mig att med den stora brännvidden så borde man kunna täcka in hela planen hyffsat bra.
Är det nån som har erfarenhet av sportfoto tillsammans med det objektivet? Efter vad jag läst är det många naturmänniskor som verkligen gillar det men har inte hittat nån "sportfotograf" som kommenterat det. Så om nån vet så...

Kollade även på Tamrons 200-500mm, men 200 blir inget bra när spelet är nära mig...
Har inte hittat så många andra alternativ i den prisklassen, men förslag emottages mer än gärna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar