MHellberg1
Aktiv medlem
Sitter i valet o kvalet här nu.
Vet att jag vill ha en svart och en vit bakrund.
Men
Ska de vara i tyg eller papper.
Tyg är engångskostnad, lätt att ta med ut till kund,
papper är förbrukningsvara men otymplig och svårt att ta ut till kund.
Jag ska ha både studiomöjliget och vara mobil ut till kund.
Har fått för mig att papper är snyggare då det är slätare, inte reflekterar lika mkt.
Tyg blir lite rynkigt och ger ojämna nyanser?
Rätta mig om jag har fel.
Så vad gör jag? Köper hem ett vitt i tyg att ta ut till kund och en svart rulle för studion?
Eller är vitt att begränsa sig för mkt, bör jag ha fler färger med mig "ut" Ska jag börja med att köpa två i tyg. (framöver papper)
Det finns snygga pastell toner hos coloramas utbud såg jag, i papper... var finns dessa nyanser i tyg att köpa färdiga för fotostudio?
och om jag ska knåpa ihop eget av metervara från tygbutik. VAD ska jag tänka på då matrealmässigt?
Kaffe brus ligger ca 300 kr billigare i bakrunder än t.ex Cyberphoto. Nån med kommentar på det? Likvärdig kvalitet? Eller är billigare sämre?
Baby, bröllop, gravid, porträtt foto.
Vet att jag vill ha en svart och en vit bakrund.
Men
Ska de vara i tyg eller papper.
Tyg är engångskostnad, lätt att ta med ut till kund,
papper är förbrukningsvara men otymplig och svårt att ta ut till kund.
Jag ska ha både studiomöjliget och vara mobil ut till kund.
Har fått för mig att papper är snyggare då det är slätare, inte reflekterar lika mkt.
Tyg blir lite rynkigt och ger ojämna nyanser?
Rätta mig om jag har fel.
Så vad gör jag? Köper hem ett vitt i tyg att ta ut till kund och en svart rulle för studion?
Eller är vitt att begränsa sig för mkt, bör jag ha fler färger med mig "ut" Ska jag börja med att köpa två i tyg. (framöver papper)
Det finns snygga pastell toner hos coloramas utbud såg jag, i papper... var finns dessa nyanser i tyg att köpa färdiga för fotostudio?
och om jag ska knåpa ihop eget av metervara från tygbutik. VAD ska jag tänka på då matrealmässigt?
Kaffe brus ligger ca 300 kr billigare i bakrunder än t.ex Cyberphoto. Nån med kommentar på det? Likvärdig kvalitet? Eller är billigare sämre?
Baby, bröllop, gravid, porträtt foto.